Thursday 19 January 2012

Kalau Sudah Tertulis 2

Selalu bila dapat sesuatu rezeki (esp RM),  kita fikir rezeki yang kita dapat tu hanya untuk kita ataupun keluarga kita.. Rupanya, ia bukan milik mutlak kita. Ingat lagi nasihat ex-bos dulu bila kitorg selalu puji dia rajin belanja, dia selalu cakap "ala, duit ni memang dalam poket aku, tapi kalau dah Allah takdirkan jadi rezeki korang, memang rezeki korang. Aku belanja ni pun sebab memang rezeki korang pada duit nie". Very true kan? 

"Money is like water, block its flow and it will stagnate" 
Sheikh Mohammed Al Maktoum  

Ingat lagi entry saya 2-3 hari lepas? Memang bukan rezeki saya sepenuhnya duit extra tu, sebahagiannya untuk sepasang pengantin baru. Rasa lebih bermakna untuk saya hadiahkan 'kitab cinta' untuk mereka, tambahan pula special request dari pengantin lelaki. Semoga menjadi panduan hidup untuk mereka berdua. Semoga bertemu mawaddah, rahmah dan sakinah yang dicari!


Ini untuk pengantin baru, untuk diri sendiri? Alhamdullillah, tercapai jugak hajat...:)

No comments:

Post a Comment