Sunday 13 May 2012

Mom & Me

Semalam kami sekeluarga ke pasar raya untuk membeli keperluan dapur. Suami melayan anak-anak sambil menyorong troli manakala saya dan mak melangsaikan urusan kami. Tup-tup berjalan membelek keperluan dapur, terpandang satu kaunter cantik, ada 3 cawan minuman disediakan di booth tersebut. Saya pun berjalan ke situ, nampak logo Nestle. Saya ambil satu cup & minum. Mak pun sama, ikut je apa saya buat. Then, datang seorang promoter. "Puan pregnant ke? Atau baru lepas bersalin?" Alamak, nampak macam orang pregnant ke aku nie? Dalam hati membebel la gak...:). Then, baru saya perasan yang saya minum tadi susu untuk preggy moms or BF moms. Nasib baik saya termasuk gak dalam kategori no 2 tu. Mak xtaulah kategori mana.. heehehe..

Tapi honestly susu tu sedap sangat. Harga sekotak RM20 dan sekarang tengah promosi, so adalah beberapa offer menarik. Tapi saya tak beli pun..:). Promoter tu sempat hulurkan borang minta saya isi. Saya pun isi sambil cakap ngan dia, ada free gift tak? Dia cakap, bolehlah nanti saya bagi akak sample skit.. Saya suka budak ni, dia tak push kita, dia minta tolong & cakap elok2 je.. itu yang saya sanggup isi borang tu, lagipun produk Nestle, saya xde masalah. Lepas isi form, saya serah balik pada dia then dia bagi satu kotak susu tersebut yang berharga RM20. Dalam hati, nasib baik x beli, tapi bersyukur sangat untuk rezeki terpijak nie...:)


Semoga pregnant lagi, boleh minum susu nie hari-hari..:)
Tup-tup bunyi SMS masuk. Rupanya dari MIL, minta alamat email. Got something from the kids kat kampung. Bila cek email, rasa cam gugur jap jantung.. anak-anak buah kat kampung anta kad... tq sayang, m.ngah LOVE uols!!!!!!!!!!!!!!!

Pandai uols tulis ye...:)


No comments:

Post a Comment