Wednesday 21 November 2012

Selamat Pengantin Baru Aida & Shahril dan Alip & Lin

"Maksu, kami nikah 11-11-12, maksu balik kampung awal sikit"
 Begitulah bunyi SMS anak saudara sepupu saya, Aida. Makanya, saya terus book diary untuk balik kampung untuk acara penting ini. Keluarga saya dan keluarga Aida memang rapat sementelah nenek Aida satu-satunya ibu saudara sebelah Bonda yang masih hidup.

Beberapa hari sebelum majlis, saya telefon dia. Apa warna tema? Maklumlah orang sekarang kahwin warna tema kira wajiblah kan. Warna biru, macam maksu dulu! Uish, nampak sungguh dia jadikan saya idola...hahahaaha..

Inilah "pelamin anganku tak musnah". Nice & gorgeous sangat.. tapi kami tak sempat bergambar dekat pelamin nie sebab terpaksa bergegas ke Ipoh untuk kenduri sepupu suami pulak. Takpa, nanti wedding day aka kenduri kita posing puas-puas.



Kami sampai di Ipoh jam 5 petang, kenduri dah habis masa tu. Nasib baik Ummi dah simpankan lauk pauk untuk kami. Jadilah dari kempunan. Sebenarnya kami dah menyertai rombongan pengantin lelaki ke rumah pengantin perempuan semalam sebab itu tak larat sangat tak dapat rasai kemeriahan kenduri Alip ni. 

Kagum saya dengan hasil kerja orang Ipoh...:)
Selamat berbahagia untuk kalian. Banyakkan sabar dan bertolak ansur dalam melayari bahtera rumah tangga. Semoga kekal jodoh hingga ke syurga, amin. 



No comments:

Post a Comment