Tuesday 22 January 2013

Terkejut Mak Nak!


Dua tiga hari ni asyik dengan episod kejutan je...:) Tempohari saya bagi KEJUTAN MANIS untuk cik abang sayang. Semalam saya pula mendapat dikejutkan. Memang terkejut i tell you!

Kessahnya...
Saya menuju ke kereta seperti biasa, tak toleh kiri kanan dah. Fokus hanya untuk ke kereta, sebab kat area ofis ni ada few cases ragut. So, dapat masuk kereta tu kira selamat sikit. Saya buka pintu kereta, letak handbag kat kaki then tanggalkan staff card kat leher. Masa ni pintu kereta tak tutup lagi. Tetiba... saya terpandang ada orang kat pintu sebelah co-pilot. Terus saya jeling handbag, dalam hati nak melompat keluar kereta dah ni... habislah aku kena dengan orang jahat nie.. terus teringat kat anak2, suami dll..  At the same time, orang tu dah buka pintu co-pilot. Panik giler masa tu sampai tak perasan orangnya. It all happened in a blink of eyes. On the second glance, barulah perasan. It was IVY, my jiran sebelah office. Dengan tersengih-sengih dia gelakkan saya sambil meletakkan sekotak limau mandarin. Mesti kelakar muka saya masa tu...hahahaha....

Hadiah 'manis' dari Ivy

Dia siap sound, you masuk keta tak tutup pintu ya? Sebenarnya, saya ikut saranan (melalui pembacaan kat email kot), ada sejenis gas yang dikeluarkan semasa kereta dimatikan. Since kita dah biarkan kereta tu from pagi, adalah penting untuk bagi gas tu keluar dulu. So, in order to do so, kita kena buka tingkap kereta dulu seminit dua sebelum gerak. Masalahnya, tingkap kereta saya jammed!.Buka pintu la jawabnya.. bijak la konon.  

 

Gelak gelak jugak, tapi it was a reminder actually. Nasib baik Ivy yang buka pintu tu, kalau penjahat ke? Nauzubillah... So next time, i've to be extra careful.

Abang sedang cuba gigih mengupas limau.. last-last pass kat Umi jugak, tolong buka Umi...:)

No comments:

Post a Comment