Saturday 17 January 2015

Nasi Lemak Kuning, Ayam Goreng Berempah



Assalamualaikum
 Dah seminggu tak bersiaran... bukan Apa, sibuk membiasakan diri dgn rutin harian Abang yg dah masuk sekolah. Nanti kita citer lain kali ye.

Dah lama teringin nak makan nasi lemak buatan sendiri. Tapi sebab Abang & hubby dah tak sempat sarapan di rumah, saya tunggu weekend baru masak nasi lemak ni. 

Saya buat nasi lemak kuning resepi cikpuan zalinah. Harum nasinya gabungan serai, daun land an juga halba. I like! 

Nasi ni saya gandingkan dgn ayam goreng berempah resepi k.amie. Dah berkali- kali saya guna resepi ni utk ayam goreng berempah. Utk sambal tumis, saya ikut respi k.sha masterchef.  Rindu dgn blog k.sha... sibuk menulis agaknya sbb tu dah lama beliau tak update blog. Jangan lupa telur rebus sama itu timun ye. Baru ngam. Regukan dgn teh o perisa strawberry dari Cameron Highlands yg ex-boss bagi. Memang terangkat :)

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment